Kapcsolatfelvételi űrlap

MacBook torta



Diplomaosztó alkalmából készítettem egy laptop tortát. Az elkészítési ideje kicsit sok, mert fontos, hogy arányos legyen, a marcipánt is tökéletesre kell nyújtani. 
De szerintem megért minden percet, amit ráfordítottam, mert nagy sikert aratott.
A torta hozzávalói: 
Az alap sütihez nem kell semmilyen extra hozzávaló. Egyedül a tejszínes pudinggal szoktam gondban lenni, azt nem lehet mindenhol kapni. Ha jól tudom csak a Dr.Oetker-nek van ilyen pudingja. A marcipán megdobja a torta árát, az 500 g marcipán 1800 forint. 

 Elkészítés:

Érdemes a pundinggal kezdeni, mert annak idő kell ameddig kihűl. A cukrot és a pudingport csomómentesen elkeverjük egy kevés tejjel, majd a szokásos módon elkészítjük a pudingot, majd félre tesszük hűlni. Ameddig kihűl a puding, megcsinálhatjuk a tésztát. 
A liszt kivételével az összes hozzávalót gőz felett megolvasztjuk. Amikor a vaj és a cukor teljesen megolvadt hozzákeverjük a lisztet. Ne ijedjetek meg, először úgy fog tűnni, hogy sok a liszt, de ahogy keveritek, szépen fel fogja venni a massza az összes lisztet.

Sütőpapíron körbe rajzoltam a laptopot, hogy tudjam mekkorára kell nyújtani a tésztát. A masszát két részre osztottam, és a sütőpapíron kinyújtom. Miután ezt mind a két tészta lappal megtettük, villával kicsit megszurkáljuk, majd 180 fokon 5-6 perc alatt megsütjük őket.

Ameddig hűlnek a lapok befejezzük a krémet. A kihűlt pudingot habosra keverjük a mascarponéval és a vajjal. Majd egyenletesen eloszlatjuk az alsó lapon. (A krémből egy evőkanálnyit tegyünk félre a bevonatra.) Végül helyezzük rá a másik lapot is. 

A félre tett krémet kikeverjük a 100 g vajjal. A kapott masszával vonjuk be az egész tortát, majd 1 órára tegyük hűtőbe.

A marcipánt nyújtsuk ki körülbelül fél centi vastagra és akkorára, mint a tésztát nyújtottuk, csak 2-2 cm-t minden oldalán számoljunk rá.  Miután letelt az 1 óra, helyezzük rá a kinyújtott marcipánt a tortára. Óvatosan simogassuk a marcipánt, hogy sehol ne legyen hólyagos. 

A kis almát úgy csináltam, hogy a laptopon átsatíroztam az almát, kivágtam és egyszerűen fogpiszkálóval átrajzoltam. Persze lehet nyomtatni is alma formát, de szerintem az nem annyira jó megoldás, mert úgy lehet nem lesz teljesen arányos a torta.

Tálalás előtt érdemes a hűtőbe tenni 8 órára a sütit, hogy meg tudjon puhulni a tészta, illetve összeérjenek az ízek.


Jó sütést kívánok:) 







Total comment

Author

Unknown

1  megjegyzés

Cancel Reply