Kapcsolatfelvételi űrlap

Trüffel krémes cookie Manuela konyhájából


Az egyik kedvenc gasztroblogomon a www.passionforbaking.com-on találtam múlt héten ennek a trüffel krémes csokis cookie, vagyis a "chocolate truffle cookie" receptjét.

Manuela blogjával először Instagramon találkoztam, azóta ajánlom mindenkinek, aki szeret sütni, mert tényleg nagyon inspiráló. Manula norvég, de minden receptje elérhető angolul is. Be kell vallanom, hogy volt már olyan recept, ami csak norvégul volt fent. Vettem egy szótárt és neki álltam, sokáig tartott, de lefordítottam. Ennyire inspiráló az oldala:)

http://instagram.com/passionforbakingadása


A trüffeles cookiet nagyon egyszerű elkészíteni,  de 'van benne anyag'. Több, mint 50 dkg étcsoki kell hozzá és az eredeti recept szerint 420 g cukor. Én ezt nagyon soknak tartottam, így csak 140g-ot tettem bele, de még ez is egy kicsit sok szerintem. De ez személy- és csoki függő is.









Az étcsokit gőz felett megolvasztjuk. Általában elszoktam spórolni ezt, és mikrozni szoktam a csokit, de ilyen nagy mennyiségű csokinál inkább ezt a módszert ajánlom, mert nagyon könnyen el lehet égetni, és akkor az egészet dobhatjuk ki.
Egy lábasban forraljuk fel a vízet és tegyünk rá egy fém tálat, amibe kockázzuk bele az étcsokit. Én kiszoktam támasztani a tálat két fakanálla, mert így jobban ki tud jönni a gőz és gyorsabban olvad a csoki. Ha már csomómentes a csoki, vagyis teljesen megolvadt, félre rakjuk hűlni.

A szoba-hőmérsékletű vajat habosra keverjük a cukorral. Majd hozzáadjuk egyesével a szintén szoba-hőmérsékletű tojásokat.

Fontos: a vaj és a tojás szoba-hőmérsékletű legyen, különben összeugrik a vajas-cukros massza, amikor hozzáadjuk a tojást. Én előző este kiszoktam venni a hűtőből a tojást és a vajat is.


Egy másik tálban összekeverjük a száraz hozzávalókat is.
Összekeverjük a hozzávalókat. Először a kicsit kihűlt olvasztott csokit adjuk hozzá a vajas-cukros-tojásos masszához, majd folyamatosan hozzákeverjük a száraz hozzávalókat is. Végül hozzáadjuk a csoki cseppeket is.

Ha mindent összekevertünk, egy evőkanálnyi adag masszát kirakunk egy sütőpapíros tepsire. Kicsit érdemes lenyomni a tetejüket vizezett evőkanállal, hogy szép formája legyen.

                                  

Majd előmelegített sütőben 180 fokon 10-12 perc alatt megsütjük. Ugyanúgy, mint a brownie-nál ne lepődjünk meg, kicsit puha lesz, de ahogy hűlni kezd, visszadermed a csoki és megszilárdul a süti is. Ha minden igaz szépen meg fog repedezni a teteje, mire kivesszük a sütőből.
Ahogy mondtam tényleg nagyon egyszerűen elkészíthető ez a recept, biztos hatalmas sikert fog aratni. Nálunk így történt:)

Jó sütést kívánok:)






Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply