Kapcsolatfelvételi űrlap

Répatorta

Nincs húsvét répatorta nélkül!:) Régen nem vonzottak a répás sütik, de mióta egyik kedves barátnőmtől kaptam egy nagyon jó receptet, ez az egyik nagy kedvenc:)


Eredetileg muffin formában akartam csinálni idén a répatortát, de nem jött össze:( (ne akarjátok tudni, hogy miért:)) Szóval a lényeg, hogy végül mégis csak torta lett belőle:) 

Nagyon egyszerű az elkészítése, szépen lehet díszíteni marcipán répákkal (annak az elkészítését is hamarosan hozom:))

A torta hozzávalói: 

4 tojás 
1,5 dl olívaolaj 
200 g teljes kiőrlésű rozsliszt 
200 g zabpehelyliszt 
250 g nádcukor 
50 g reszelt manulta 
350 g reszelt répa 
1 csomag sütőpor 
1 csipet só 

A krém hozzávalói:

2 dl tej 
1 csomag tejszínes puding 
90 g cukor 
2 dl habtejszín 

Szóval nagyon egyszerű elkészíteni. A cukrot kikeverjük az olajjal, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Majd jöhet a liszt, amibe előtte már belekevertük a sütőport. Amikor már összeállt a massza, hozzáadjuk a nagy lyukú reszelőn lereszelt répát, a reszelt mandulát és jól összekeverjük. Előmelegített sütőben 160 fokon aranybarnára sütjük, körülbelül 40 perc alatt. 


Ameddig sül a piskóta megcsináljuk a krémet. Elvileg a legtöbb répatorta krém mascarponés, én most egy másik fajtát használtam. Azért használtam ezt a krémet, mert az egyik tortámról megmaradt ez a szósz és kipróbáltam a répatortára, hátha illik hozzá, és szerencsére nagy sikere lett. Remélem Nektek is tetszeni fog:)

A pudingot megcsináljuk a tejjel és a cukorral a szokásos módon. Félretesszük hűlni, úgy, hogy még a forró pudingra rányomjuk a fóliát, mert így nem lesz bőrös a kihűlt puding. Amikor kihűlt, robotgéppel összekeverjük. Mindezek előtt érdemes keményhabbá verni a tejszínt, mert így nem kell elmosni a robotgép lapátját:) Végül nagyon óvatosan összekeverjük a tejszínt és a pudingot. Majd a kihűlt tortára rákenjük és kis marcipán répákkal díszitjük:) 

Ha muffin formába akarjátok csinálni, elvileg annyi a titok, hogy nagyon keveset szabad tenni a papírba, mert feljön a tészta és kifolyik. Erre saját káromon jöttem rá:) 

Jó sütést Nektek:) 

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply