Kapcsolatfelvételi űrlap

Epres túrótorta

Aki szereti az epret, annak ez a torta kötelező!:) Én nagyon szeretem a gyümölcsös túrótortákat, szóval ez a torta rögtön az egyik kedvencem lett. Azért ajánlom különösen, mert nem kell sütni, ami nyáron plusz pont, hogy nem kell a forró sütő mellett állni:)


Hozzávalók is könnyen és olcsón beszerezhetőek, semmi extra nem kell hozzá. 


Egy fontos dolog van, amit érdemes megemlíteni, ami lehet nagyon egyszerűnek tűnik és a legtöbben furcsáljátok, hogy ezt kiemelem, de tapasztalatból mondom, hogy ezt fontos elmondani. A zselatin és a tortazselé nem ugyanaz! Arra nagyon figyeljetek, hogy a krémhez csak a zselatin jó. Ezt nagyon fontos tudni, mert előfordulhat, hogy az ember gyorsan rányúl a boltban a zselére, de a tortába az nem jó, mert nem fog megállni a krém és elfolyik az egész.


Nagyon egyszerű az elkészítése.

A szoba-hőmérsékletű vajat a tojássárgákkal a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük kézimixerrel. Majd hozzáadjuk a túrót és tovább keverjük géppel. 
A zselatint belekeverjünk kb. 4 evőkanál hideg vízbe. Kicsit hagyjuk állni, hogy a zselatin fel tudja szívni a vizet. Amikor összeállt a zselatin, ráöntjük a forró tejet. Egy kicsit kiveszünk a túrós krémből és kézihabverővel belekeverjük a forró zselatinba (ezt nevezzük hőkiegyenlítésnek). 
Végül az egészet hozzákeverjük a túrós masszához. 
A legtöbb recept azt írja, hogy kézihabverővel dolgozzunk, de én jobban szeretem ilyenkor már kézzel (nyitott ujjakkal, lapát mozdulatokkal) összekeverni, mert akkor lehet érezni, ha esetleg valahol becsomósodott a zselatin vagy nagy túró darab maradt benne.

A tortaforma mérete tetszőleges. Ha vékony tortát szeretnétek, akkor 26cm-es formát használhattok, de ha kicsit vastagabbat, akkor lehet kisebbet, de azért 22cm-nél kisebbet ne nagyon válasszatok szerintem. Én 25cm-ben csináltam, szóval a képen láthatjátok, hogy mennyire lesz vékony így. 

Szóval a tetszőleges méretű tortaformát kivajazzuk, beleöntjük a masszát és habkártyával elsimítjuk a tetejét. 10-15 percre betesszük a mélyhűtőbe. Amikor megdermedt a massza, akkor tetszőlegesen rátesszük a gyümölcsöt:) 


Én nem szeretem ha meg van mondva, hogy például 15 dkg eper kell egy tortához, mert szerintem jobb, ha mindeki annyit tesz rá, amennyit szeretne, amennyi éppen kéznél van. 
Illetve a legtöbb recept piros zselét is ír az ilyen tortákra, amit én szintén nem szeretek, mert nagyon mű az íze. Szerintem nélküle sokkal jobban lehet érezni a gyümölcs ízét. Ezért én nem is tettem rá, de persze, aki szereti nyugodtan tegyen rá, a csomag hátulján írtaknak megfelelően:)

Nagyon gyorsan és viszonylag egyszerű alapanyagokból iszonyú finom tortát lehet varázsolni. Nem kell félni, hogy a nagy melegben megromlik a túró, mert biztos vagyok benne, hogy azonnal el fog fogyni:) 


Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply