Kapcsolatfelvételi űrlap

Muffin teljes kiőrlésű rozslisztből és zabpehelylisztből

Nyáron, ilyen melegben én már nem szeretek cupcaket csinálni, főleg akkor ha valahová vinni kell a sütiket. Persze lehet, csak azért lehet ilyenkor "biztonságosabb" valami más megoldást választani.

Így amikor találkoztam az Instagramos barátnőimmel, akkor ilyen muffinokat csináltam:)


Könnyű őket szállítani, nem kell félni, hogy elolvad a krém, de szerintem mégis nagyon mutatósak és remélem finomak is voltak:) 
Én itt most csak az alap muffin receptet írom le. Csináltam áfonyásat és csokisat, de igazából bármit bele lehet tenni, amit szeretnétek.

Ennek a sütinek is szintén nagyon egyszerű az elkészítése és alapanyagban sem igényel semmi extrát. Ez a recept körülbelül 12 darabhoz elég. Persze ez függ attól, hogy milyen a muffin sütőformátok, illetve milyen papírt használtok.

Hozzávalók: (12 darabhoz)




A tojás kicsit korábban kivesszük a hütőből, hogy szoba-hőmérsékletű legyen. A cukrot és a ramat habosra keverjük. (A ramát én be szoktam tenni egy ici picit a a mikroba. De tényleg csak egy picit, annyira hogy puha legyen, ne legyen folyós.) Amikor már szép habos a vajas cukor, akkor egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Ha szépen felverődött, hozzászitáljuk a liszteket és a sütőport.

Ha kakaósat csináltok, akkor úgy érdemes csinálni, hogy az adott liszt mennyiségnek az 5-10%-át kicserélitek kakaóra, mert különben nagyon sűrű lesz a massza.

Az áfonyásban meg egyszerűen hozzákeveritek a masszába a gyümölcsöt. Előtte a szokásos módon kicsit beleforgatjuk lisztbe, hogy ne süllyedjen bele a masszába. Így ha minden igaz, mindenhol lesz áfonya (vagy bármilyen gyümölcs) a muffinban.

Nagyon fontos, hogy bármilyen muffin papírt használtok csak háromnegyedig töltsétek, mert különben ki fog folyni.


Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig kell sütni. Körülbelül 15 percnél érdemes rátenni a tetejére a csokit, vagy a müzlit, mert ha korábban teszitek bele, akkor lehet meg fog égni. De így még pont annyira puha a teteje, hogy ha minden igaz, akkor még kicsit bele fog süllyedni.


Jó sütést Nektek!:)



Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply