Kapcsolatfelvételi űrlap

Sajtos hamburger Jamie Oliver konyhájából

Legújabb hobbink, hogy keressük Budapest legjobb hamburgerét. Minden hétvégén újabb és újabb hambizókat próbáltunk ki. Ezeken a helyeken voltunk már: Sunny Dinner, Pesti Buger és Bár, Zinger, Magic Burger, Burger's Bar és a Kandalló.

Mivel egyik kedvenc nyári programom a kerti sütőgetés, ezért szinte automatikusan jött az ötlet, hogy csináljuk házi hamburgert grillen. Látni fogjátok, hogy azért jó ez a recept, mert nagyon hamar megvan, nem kell egész nap a konyhában robotolni, ha át akartok hívni néhány barátot vagy összegyűlik a család. Együtt sütögetni meg szerintem a legjobb program:)
Már csak a tökéletes alaprecept hiányzott. Néhány évvel ezelőtt egyik barátoméknál már csináltunk házi hambit Jamie Oliver recept alapján és az nagyon nagyon ízlett. Ezért nem volt kérdés, hogy Jamie Hamburgert fogunk csinálni:)


Jamienek nagyon sok hamburger receptje van, mi ezt választottuk: http://www.jamieoliver.com/recipes/beef-recipes/burgers-sliders

Nem követtük 100%-ban az eredeti receptet (példuál én nem szeretem a csípőset), de így is isteni finom hamburger lett az eredmény:)

Nem tudom, hogy kell szakszerűen hamburgert csinálni, mert nem vagyok szakács, de mi így csináltuk és teljes mértékben vállalom a felelősséget a végeredményért, mert nekem eddig ez a hamburger ízlett a legjobban és tényleg nem vagyok elfogult.

A hozzávalók (körülbelül 6-8 főre) 

Magának a hamburger az előkészítése körülbelül 20 percet vesz igénybe, a szósszal együtt.
A húsmassza összerakásában a hagyma összeaprítása igényli a legtöbb időt, tényleg nagyon hamar megvan. Szóval összeaprítjuk a hagymát, majd veszünk egy nagyobb tálat, és az összes hozzávalót (húst, vöröshagymát, zsemlemorzsát, sót, egy kis borsot, tojást és a reszelt sajtot) összegyúrjuk. Lefóliázzuk, majd betesszük a hűtőbe. Szerintem minél többet áll a hűtőben annál finomabb lesz.

Egy jó tanács (!): mi úgy csináltuk, hogy egy pogácsát kisütőttünk serpenyőben, hogy meg tudjuk kóstolni, hogy jó-e a fűszerezése. Fontos, hogy ez csak egy alaprecept, ezt mindenki a kedve szerint fűszerezheti még. Én személy szerint nem szeretem ha nagyon erős, ezért csak egy nagyon kicsi borsot tettünk bele. De ezt mindenki saját íze szerint változtathatja.

Amikor már jól átsült a hús érdemes megkóstolni, hogy kell-e még bele valami. Ha esetleg kicsit szétesik, akkor érdemes azt a trükköt használni, hogy tesztek még a masszába egy kis zsemle morzsát, illetve a még nyers húspogácsát kicsit bemorzsázzátok és akkor talán nem fog annyira szétesni. Ha megkóstoljátok a húst, ne ijedjetek meg ha kicsit sósnak érzitek, mert majd a zsemlével és a sok sok zöldséggel együtt tökéletes lesz:)

Szóval ameddig pihen a húspogácsa 2 perc alatt összerakjuk a mayot! Jamie receptje szerint egy "spicy mayo", azaz csípős, de én nem szeretem ha csíp, ezért nálunk senki nem kap csípőset!:)) Ennek az elkészítése is legalább másfél percet vesz igénybe. Mi úgy csináltuk, hogy 2 evőkanál majonézt összekevertünk 1 tojással, 1 evőkanál natúr joghurttal, 1 evőkanál ketchuppal, majd hozzáadtunk 1 citrom levét. Ez is kicsit eltér az eredetiből, de szerintem így is nagyon nagyon finom volt.


Ha már a hűtőben van a húspogácsának való és a mayo is, és megérkeztek a vendégek, akkor állhatunk is neki a legjobb résznek, a sütőgetésnek:)

A legfontosabb a jó parázs. Ebben nem tudok segíteni, mert ez mindig a fiúk feladata:)

Szóval ha meg van a tökéletes parázs, akkor mehet is rá a rács és a hús. Mi tettünk alá fóliát, de az nem olyan fontos. A hús sütés lényege, hogy akkor fordítsátok át a másik oldalára, hogy ha már elválik a rácstól, illetve a fóliától. Mivel marhahúsról van szó elég sok idő kell neki, ameddig átsül, legalább 1 óra, sőt lehet hogy másfél, de a parázstól is függ.


Ha már olyan alakulóban vannak a húspogácsák, akkor ha van otthon bacon, akkor érdemes mellé tenni azokat is és szépen megpirítani őket. Mi a zsemléket is ketté vágtuk és rátettük a rácsra, mert úgy még finomabb, ahogy átveszi a húsi ízét és szépen megpirul. A sajtot akkor érdemes rátenni a húsira, amikor már  nagyjából kész van, de még egy kicsit ott hagyjuk a melegben, mert így szépen ráolvad. Ha megsült a hús, megpirult a bacon és megolvadt a sajt, nincs más dolgunk, mint sok-sok zöldséggel, hamburger buciban és a mayoval tálalni a hamburgert:)




Szerintem a buci is sokban hozzájárult, hogy ilyen finom lett a végeredmény. Az Auchanban vettünk, ott lehet kapni szezánmagosat és simát is. Nagyon finom, jó nagy buci, de nem száraz, kicsit édes, pont olyan, mint amilyennek lennie kell:)

Remélem sokan meg fogjátok majd csinálni. Szerintem egyszer érdemes kipróbálni és ha egyszer kipróbáltátok biztos vagyok benne, hogy újra megcsináljátok, mert tényleg nagyon finom!

Remélem Nektek is ennyire fog ízleni, mint nekem:)




Jó sütögetést Nektek:) 

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply