Kapcsolatfelvételi űrlap

Képviselőfánk: Égetett, forrázott tészta

Nagy kedvencem a képviselő fánk, ezért nagyon boldog vagyok, hogy tudok már magamnak is csinálni, nem kell cukrászdába menni, hogy ha enni szeretnék:)


Lehet, hogy sokat tartotok egy kicsit a képviselő fánk tésztájától. Igazából én is sokáig készültem rá, mire végre rávettem magam, hogy megpróbáljam. Mihelyt kipróbáltam, azonnal rájöttem, hogy roppant egyszerű.

A képviselőfánk tésztáját, más néven égett tésztának is nevezik. Kicsit bonyolult csak az elkészítése, és ha tudjuk mire kell figyelni, akkor biztos hogy nem rontjuk el:)



Szóval először is a vizet egy fazékban felforraljuk a ramával. Mihelyt elolvasd a zsiradék és forr a víz, egybe hozzáöntjük a lisztet. Most jön az egyik trükk. Addig kell keverni fakanállal a masszát, ameddig el válik a lábas szélétől. Nagyon fontos, hogy erre oda figyeljünk, különben nem fog feljönni a tészta, úgy ahogy kell neki. Ha szépen összeállt a tészta, elválik az edény falától, akkor levesszük a tűzről és - most jön a második trükk-, egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Mindegyik tojás hozzáadása után jól elkeverjük, csak utána adjuk hozzá az új tojást. Ha ezzel meg vagyunk kész is van a tészta. Most már nincs más dolgunk, mint habzsákba tölteni a masszát és csillagkinyomóval sütőpapíros tepsibe kis halmokat nyomni, kb, 6-7 cm távolságra egymástól, átlósan.



A tepsin 1 órán át hagyni kell pihenni a tésztát.

Ha letelt az 1 óra, akkor jön a harmadik trükk, ami talán a legfontosabb a képviselőfánk tésztájánál. A két ütemű sütés. A kis halmokat forró, 220 fokos, gőzös sütőbe tesszük be. Ezt azt jelenti, hogy mielőtt beleteszitek a sütőbe a tepsit, akkor egy kicsit meg kell vízzel spriccelni a halmokat.

Mivel tökéletesen elvált a tészta a lábas falától, azért most - magas hőfokon - gyönyörű szépen meg kell emelkednie. Amikor már azt látjátok, hogy nem nő tovább, akkor kicsit ki kell nyitni a sütő ajtaját, kitámasztani összehajtogatott sütőpapírral és levenni a hőfokot 150 fokra. Most már nem fog nőni a tészta, hanem csak szárad, szilárdulni kezd a külső része. Addig kell alacsony hőfokon sütni, ameddig szép arany barna nem lesz.



Most jön az utolsó trükk (ez nincs benne semmilyen recept könyvben:): Amikor először csináltam képviselőfánkot, betettem 220 fokra, nem akart nőni, hanem elkezdett szilárdulni a széle. Iszonyúan elkeseredtem, mert mindent úgy csináltam, ahogy tanultuk. Gondoltam, hogy ha így alakult, akkor nem dobom ki, hanem levettem a hőfokot és kinyitottam egy kicsit az ajtót, kiengedtem a gőzt. És egyszer csak azt vettem észre, hogy gyönyörű szépen elkezdett nőni a tésztám! Nálam minden fordítva történt, mint ahogy a könyv írja. Másnap mentem suliba, megkérdeztem a tanárnőt, hogy lehet ez? Minden fordítva történt, de még is tökéletes lett a tésztám. Igazából nem tudott válaszolni:) Szóval ha úgy látjátok, hogy nem úgy viselkedik a tészta, mint ahogy kéne neki, ne adjátok fel, lehet hogy a végeredmény ettől függetlenül tökéletes lesz:)

Miután arany barnára sült a tésztánk, kivesszük a sütőből. Megvárjuk ameddig kihűlnek és édes, vagy sós krémmel megtöltjük őket. Általában én a maradék krémeket szoktam beletölteni, mert nagyon mutatós és senki nem jön rá, hogy épp a maradék krémet kell megennie:)



Jó sütést nektek:)





Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply