Kapcsolatfelvételi űrlap

Puszedli, ahogy a Mamám csinálja

A karácsonyi "to do" listámon szerepelt a puszedli, de nem pont így terveztem elkészíteni:)

Képzeljétek mi történt!
Van egy nagyon nagyon jó mézeskalács receptem, amit már évek óta használunk. Gondoltam még a karácsonyi szezon előtt kipróbálom, hogy tudjak pontos infokat adni, milyen vastagra érdemes nyújtani, hány fokon kell sütni, ilyesmi. Mindent ugyanúgy csináltam, mint szoktuk, egyedül a méz volt más.

Nagybátyámtól kaptunk házi mézet, ami fehér volt és szilárd. Mivel nem vagyok mézszakértő gondoltam jó  lesz. Tévedtem...

Amikor raktam össze a masszát,éreztem, hogy fura az állaga. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy én még soha nem gyúrtam mézeskalács masszát, mert minden évben a barátom szokta csinálni, de most nem tudtam kikérni a szakvéleményét, mert dolgozott. Szóval éreztem, hogy valami nem jó, de hát gondoltam nem értek én hozzá, most csinálom először.

Amikor kivettem a hűtőből, 1 órás pihentetés után, sírni tudtam volna. Elfolyt az egész massza, hiába nyújtottam ki, hiába próbáltam kiszaggatni, leragadt és elszakadt.

Engem úgy neveltek, hogy nem dobunk ki kaját (még az elrontott mézeskalács masszát sem), ezért, akár mennyire is fáradt voltam, elkezdtem gondolkodni, hogy mit csináljak.

Persze mindez este fél 10-kor történt, úgy, hogy másnap 6-kor kelnem kell. Szóval fél 10-kor megcsörrent a telefon a Nagymamámnál: MAMI HOGY KELL PUSZEDLIT CSINÁLNI???

Szóval most tovább adom, hogyan kell puszedlit készíteni, úgy ahogy a Mamám csinálja:)


A hozzávalókat (amik nyilván ugyanazok, mint a mézeskalácsé:)


Összegyúrjuk, majd egy kilisztezett tálban 1 órán át hűtőbe pihentetjük. Pihentetés után 20 g-os golyókat formálunk, és sütőpapíros tepsibe tesszük őket, viszonylag messze egymástól.

160 fokon 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük őket.

Igazából itt meg is állhatunk, de szerintem most jön az a rész, amit igazán finommá teszi a puszedlit. A tojásfehérje hab, úgy ahogy a mamám csinálja.

A módszer nagyon egyszerű: a tojásfehérjét gőz felett cukorral felverjük. 1 tojásfehérjéhez 100 g kristálycukrot adunk és egy csepp ecetet. A Mami mindig úgy csinálja, hogy a puszedlik egyik fele sima, a másik fele fehér.
Ha Ti is így szeretnétek, akkor körülbelül 3 közepes méretű tojásra van szükség, 300 g kristálycukorra és 3 csepp ecetre.

Egy lábasba felteszünk vizet főni. Ráteszünk egy tálat (természetesen nem műanyagot), úgy, hogy ne tudjuk sehol kijönni a gőz. Beletesszük a tálba a hozzávalókat, majd amikor már forr a víz, elkezdjük habbá verni a tojást. Ha olyan tálat választottatok, amit nem tesz tönkre a robotgépp, akkor nyugodtan használjatok a felveréshez. Amikor már kemény a hab, akkor simán dobjátok bele a tálba a puszedliket, majd fakanállal forgassátok bele őket a habba.

Szerintem nyugodtan tegyetek bele egyszerre sokat, mert ha csak egyet tesztek bele, akkor egyre túl sok hab jut és az úgy lehet nem lesz annyira finom.

Miután szép fehérek lettek a puszedlik, akkor tegyétek rá őket egy sütőpapírra és rakjátok őket viszonylag meleg helyre, például radiátor vagy kályha mellé, hogy meg tudjanak száradni.



És már kész is van a ÁgiiiiiiMamijaféle tojáshabos puszedli:)

Higgyétek el én lepődtem meg a legjobban, hogy milyen jól sikerült a mézeskalácsnak szánt puszedli:)


Jó puszedli készítést:)

Ágiiiiii

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply