Kapcsolatfelvételi űrlap

Sós mandula


Egyik kedvenc nasim a mandula, ezért nagyon megörültem, amikor egyik kedves ismerősömtől kaptunk ajándékba 3-4 kg mandulát, plusz mellé egy nagyon jó ötletet: kicsináljunk otthon sós mandulát.



Mindig azt hittem, nagyon nehéz mandulát törni, ezért eddig nem is merült fel bennem, hogy neki álljak törni. De most megpróbáltam rájöttem, hogy milyen könnyű. Szerintem még a diónál is egyszerűbb és gyorsabb.


Szóval! Egyszerűen kaláccsal, vagy fejszével (én úgy csináltam, mert nem találtam a kalapácsot:) megütjük a mandula szélét/élét, amitől rögtön széttörik és máris ki tudjuk venni a héjas mandulát.


A héjas mandulás leforrázzuk forró vízzel és pár percig állni hagyjuk benne, hogy kicsit át tudjon ázni, és könnyebben le tudjunk húzni a héját. Akkor lesz jó, ha megfogjuk a mandulás és érezzünk, hogy nem tapad már rá a héja.




Amikor eleget állt a forró vízben, egyszerűen lehúzzuk róla  a héját, vagy megfogjuk a végénél és simán kinyomjuk, vagy néha kilőjük belőle a mandulát:)

Tepsibe vagy kerámia tálba tesszük és 200 fokon néhány percig (kb. 10 percig) megpirítjuk. Amikor már érezzük a mandula illatát, akkor már jó is lesz.



Kivesszük a sütőből, teszünk rá egy csepp olívaolajat és tetszés szerint sót. Én körülbelül egy teáskanálnyit szoktam tenni 2 marék mandulához, de ez ízlés kérdése, ki mennyire szeretné sósra. Kicsit keverjük össze kézzel, nyomkodjuk rá a sót és már kész is vagyunk:)

Jó mandulázást!:) 
Ágiiiiii

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply