Kapcsolatfelvételi űrlap

Mézeskalács

Szerintem a mézeskalács egyike azoknak a karácsonyi sütiknek, amit szinte mindenki süt az ünnepek alatt. Mindenki szereti, de mindenki másként. Van, aki a vékonyat, vagy aki a puhábbat, van aki dióval, van aki cukormázzal szereti.

Egy olyan mézeskalács receptet mutatok Nektek, amit egy kicsit vastagabbra kell nyújtani, ebből adódóan puhább is lesz. Sőt a díszítésre is van nagyon jó ötletem, amit minden csoki imádó szeretni fog:)



A hozzávalók ugyanazok, amiket a mézeskalácsnak induló puszedlinél:)



A hozzávalókat összegyúrjuk. Először egy nagyobb tálban elkezdjük összedolgozni, majd amikor már kezd összeállni a massza, kiborítjuk és kézzel gyúrjuk tovább. Amikor teljesen homogén a massza, belisztezzük a tál alját és lefóliázva 1 vagy akár 8 órán keresztül pihenni hagyjuk a tésztát. 

Ahány recept, annyi pihentetési idő létezik. Valaki a 8 órára esküszik, valaki szerint 1 óra is elég. Én ilyenkor szeretem az arany "középutat" választani és mondjuk 2-3-4 (attól függ mennyi időm van) órát pihentem, de volt hogy csak 1 órát pihent és akkor sem lett semmi baja. 

Ha letelt a pihentetési idő, lisztezett felületen kb. 3-4 mm vastagra nyújtjuk és tetszőleges formájú szaggatóval kiszaggatjuk, majd sütőpapíros tepsibe helyezzük őket. 

160 fokon 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük őket. Ha minden igaz, szépen megfognak puffadni és az egész konyhában mézeskalács illat lesz, pont úgy ahogy szeretem:)



A díszítés: ezeregyféleképpen lehet díszíteni a mézeskalácsot. Nyomhatunk még a nyers masszába diót, mandulát, bármilyen olajas magvat és bekenhetjük tojásfehérjével. Vagy díszíthetjük fehér vagy akár színes cukormasszával. 

De amit én a legjobban szeretek, ami szerintem a legjobban illik ehhez a recepthez, az természetesen a csoki:) 

Nincs is más dolgunk, mint a szokásos módon megmelegíteni  200 g csokit (lehet ét- tej-, vagy fehér csoki is), akár mikróban, akár gőz felett, majd hozzákeverünk kb. 3 evőkanál étolajat. Figyelmesen elkeverjük, hogy ne legyen olaj csíkos a kész süteményünk. Végül a teljesen kihűlt mézeskalácsok tetejét egyszerűen belemártjuk. 

A csoki tökéletesen meg fog szárad, az étolaj miatt egyenletes lesz a teteje és a puha mézeskalács csokival szerintem a lehető legjobb íz kombináció!:) 

Jó sütizést:) 

Ágiiiiii

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply