Kapcsolatfelvételi űrlap

Mikulás sapka

Holnap jön a Mikulás, ezért arra gondoltam, hogy mutatok Nektek egy nagyon aranyos sütit, aminek biztos, hogy mindenki örülni fog:)

Azért szeretem ezt a sütit, mert azon kreálmányaim egyike, amit én találtam ki:). Szóval fogadjátok sok szeretettel egyik első saját tervezésű sütimet:)


A hozzávalói ugyanazok, mint a kókuszgolyóé, amit már egy korábbi posztomban megosztottam. ( http://agiiiiiikicsivilaga.blogspot.hu/2014/10/feher-csokis-kokuszgolyo)

Hozzávalók: 

500 g darált keksz 
3 dl fekete kávé 
200 g porcukor 
5-6 evőkanál baracklekvár 
50 g hollandkakaó 
100 g kókuszreszelék 
300 g fehér csoki 
piros étet festék 

Ugyanúgy, mint a kókuszgolyónál a hozzávalókat egyszerűen összegyúrjuk, de nem golyókat formázunk, hanem mikulás sapka formát, ami olyan, mint egy csúcs. Nekem fontos, hogy nagyjából egyforma méretűek legyenek a kész sütik, ezért mérni szoktam őket (50 g egy csúcs), de nektek nem muszáj:)

Amikor kigyúrtuk a formákat betesszük őket a hűtőbe, amíg megcsináljuk a piros fehér csokit.

Kb. 300 g fehér csokit megolvasztunk mikroban vagy gőz felett. A fehér csokival nagyon óvatosan kell bánni, mert könnyen oda ég. Ha mikroztok, akkor kb 20 másodpercenként állítsátok meg és keverjétek meg. De nyugodtan csináljátok gőz felett, ha úgy biztosabbnak érzitek.
Ha felolvadt a csoki, akkor tegyünk hozzá kb. 4-5-6 evőkanál étolajat és annyi piros ételfestéket, amennyitől szép színe lesz.

Megmondom őszintén az enyém egy kicsit rózsaszín lett, de szerintem így is aranyosak:)

Most már nincs is más dolgunk, mint saslik pálcikára húzni a csúcsokat és belemártani a piros fehér csokiba, majd sütőpapírra tenni őket. Nyugodtan használhatok villát, hogy biztonságban sütőpapírt érjenek a sapik:)


Ha mindegyiket kimártottunk, várjuk meg ameddig teljesen megszárad a csoki. Ha ez is meg van, ki kell választani miből akarjuk csinálni a fehér részt: cukormáz, tojásfehérje, vagy fehér csoki. Ha kiválasztottuk és megcsináltuk az kiválasztott fehér masszát, beleforgatjuk a csúcsok alját és tetejét.

Végül még egyszer meghempergetjük a fehér részeket kókuszreszelékben.:)

Megint mehetnek vissza a már kész sapkák a sütőpapírra. Amikor megszárad a fehér máz, rögtön tálalható és fogyasztható:)

Jó Mikulásozást:) 

Ágiiiiiii

Total comment

Author

Unknown

0   megjegyzés

Cancel Reply