Kapcsolatfelvételi űrlap

Sajtos pogácsa


SAJTOS, LEN-SZEZÁM- ÉS TÖKMAGOS POGÁCSA 

Nagyon sokáig nem csináltam pogácsát...tényleg nagyon sokáig: tavaly augusztusban csináltam először, pedig akkor már akkor dolgoztam cukiban és már a cukrász suliba is javában csináltam. Egyik barátnőm kért meg, hogy csináljak neki, így nem volt választásom:) 

De azóta folyamatosan pogácsát "kell" csinálnom. Az egész családom imádja:) Azon kívül, hogy nagyon finom, az benne a legjobb, hogy nagyon hamar elkészíthető. Igaz, hogy háromszor hajtogatni kell, de én sokszor csinálom azt, hogy például, ha tudom, hogy este jönnek a vendégek, már előző nap megcsinálom a tésztát, behajtogatom, lefóliázom és beteszem a hűtőbe. Majd mielőtt megérkeznek gyorsan kiszaggatom, kisűtöm és így frissen tudom tálalni:)


Ez most nem az "egészséges" pogim receptje, ebben az a lisztes, zsiradékos, tejes és sajnos nagyon nagyon finom:)


HOZZÁVALÓK

Tészta: 
500 g liszt 
250 g burgonyapehely 
200 g tejföl 
250 g zsiradék (rama vagy sertészsír) 
200 g reszelt sajt 
20 g só 

1 tojássárgája 
3 dl tej 
25 g élesztő 

Szóráshoz:
100 g reszelt sajt 
tetszőleges magvak 
(például tök-len vagy/és szezámmag)
1 egész tojás


ELKÉSZÍTÉSE: 

Az élesztőt feloldjuk a langyos tejben a tojássárgájával együtt. A többi hozzávalót elkezdjük összegyúrni. Ezt csinálhatjuk géppel vagy kézzel. Folyamatosan hozzáadjuk a tejes-élesztős-tojásos masszát. Ettől meglazul a tészta és szépen össze fog állni. 

Miután teljesen egynemű a tésztánk, elkezdjük lisztezett munkalapon kinyújtani és hajtogatjuk a tésztát. Hogy hogyan kell hajtogatni a tésztát, egy korábbi bejegyzésemben megnézhetitek: 

http://agiiiiiikicsivilaga.blogspot.hu/2015/03/teszta-hajtogatas.html



__

Tipp: 

A hajtogatások között fél órára befóliázva tegyétek hűtőbe. Emiatt egy kicsit időigényes megcsinálni.
__



Ha nem szeretnétek azonnal kisütni a pogikat, akkor miután kétszer behajtogattuk szimplán és kétszer duplán jól lefóliázzuk és hűtőbe tesszük egészen a sütésig. Én egyszer pénteken legyúrtam a tésztát és csak vasárnap sütöttem ki és jelentem semmi gond nem volt vele:)



Amikor elértünk a sütéshez, nincs más dolgunk, mint 2-3 cm vastagra kinyújtjuk a tésztát lisztezett munkalapon.  Tetszőleges méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Bekenjük tojással és sajttal, vagy magvakkal megszórjuk a tetejét. A megkent pogácsákat sütőpapíros tepsire tesszük. Először 100 fokon kelesztjük 5 percig, majd 180 fokon 5-6 perc alatt aranybarnára sütjük.



Most jön a legnehezebb rész: meg kell várni, ameddig kihűlnek és csak azután enni belőle:)

Jó pogizást,
Ágiiiiii


Total comment

Author

Ági Kicsi Világa

0   megjegyzés

Cancel Reply